Ik ben ook nieuw hier. Ik zag de link van deze site staan bij een filmpje op Youtube, ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen. Ik heb zelf Asperger, maar daar merk je amper wat van. Ik zit op een normale school, ik werk, ik heb veel vrienden, ik ga uit, ik speel in een muziekgroep, eigenlijk gewoon tot compleet normaal. Nu, de reden dat ik hier zit heeft te maken met een klasgenoot die ook Autisme heeft, alleen hij heeft het vele malen erger en hij gaat het stage niet redden. Ik wil hem daarbij helpen, maar ik pak het denk ik verkeerd aan. Intussen is de te tamme begeleiding bij ons zo stom bezig met die kerel, die heeft andere hulp nodig als GON wat de meesten hier wel krijgen. Die lui pakken meestal het probleem aan, maar ik vind dat dikke onzin. Ze maken hetgeen waarin hij goed is alleen maar beter, maar waar hij problemen mee heeft wordt niet naar gekeken. "We zullen wel een klasgesprek houden als ze je niet juist behandelen" zeggen ze dan tegen hem. Gevolg: klasgenoten zwaar gekloot, kwaad op die kerel en drie keer problemen erbij. Nu is dat niet de juiste aanpak in mijn ogen, ik zou denken dat ik juist die kerel zou moeten bijschaven met vaardigheden die hij mist. Van de week nog tijdens een groepswerk: "Ik kan geen moeilijke woorden verklaren". Ik antwoord: "Google gewoon, zo simpel is het". Hij zegt dan "Dat kan ik niet", puur gewoon omdat hij weigert en geen zin heeft. Ik heb hem direct achter een pc gezet en gezegd: "Hier, Google, zoek maar." en hij heeft het gewoon gedaan. Die idiote GON zou zeggen: "Lukt het je niet? We geven je wel een andere taak". Dat is het meest idiote, want zo leert hij het nooit namelijk. Nu zou ik graag raad willen van ervaren mensen van hoe ik deze situatie moet aanpakken. Waar moet ik dan hier zijn? Welke boards? Alvast bedankt!