Page 8 of 31 [ 482 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Next

Jivi
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

21 Aug 2008, 12:57 pm

Hey,

Ik ben Jivi, en ik ben ook uit Gent

Crackedpleasures, leuk dat je zo kan reizen in je job, dat zou ik later ook graag doen, wat is je job eigenlijk (misschien ook iets voor mij...)

Groetjes

crackedpleasures
Veteran
Veteran

22 Aug 2008, 6:13 am

Ik heb tot nu toe steeds callcenter werk en administratie gedaan. Niet heel aangenaam maar het laat je toe in veel landen werk te vinden (temzij in landen waar werkvergunningen erg lastig zijn, zoals Australie of Israel) omdat callcenters nu eenmaal wereldwijd bestaan en vaak meertalig personeel zoeken. Ik heb dus in elk land waar ik woonde zowat dezelfde job gedaan, doch voor andere bedrijven. De job is niet heel aangenaam maar zolang het mijn reizen en emigraties betaalt wil ik niet teveel klagen.

Ik woon momenteel in Berlijn, maar ben van plan weldra weer te emigreren. Aan terugkeren naar Belgie denk ik voorlopig niet, nog teveel moois te zien in de rest van de wereld en ik mis mijn geboorteland eigenlijk slechts zelden. Ik hou van het leven zonder vaste thuishaven.

(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)

Crocodile
Velociraptor
Velociraptor

27 Aug 2008, 7:22 am

Hee, Nederlanders hier. Grappig :lol:

Ik ben Nederlandse, woon in Ede. Moet je niet gaan wonen, heel christelijk en erg saai.

I GRADUATED WITH THE HIGHEST GRADES OF MY YEAR!! !! !

crackedpleasures
Veteran
Veteran

29 Aug 2008, 2:56 pm

Ede Gelderland of bedoel je het kleine dorpje in Zeeland nabij de Belgische grens?

In Belgie hebben we ook 2 plaatsen die Ede heten. En ook behoorlijk saaie gehuchtjes.

Loborojo
Veteran
Veteran

30 Aug 2008, 2:17 pm

Dag,

Ik ben Vlaming, spreek 6 talen en verblijf momenteel al 10 maanden in Peru. Ik ben een eeuwig Bohemien... :P

Loborojo
Veteran
Veteran

30 Aug 2008, 2:21 pm

crackedpleasures wrote:
Ik heb tot nu toe steeds callcenter werk en administratie gedaan. Niet heel aangenaam maar het laat je toe in veel landen werk te vinden (temzij in landen waar werkvergunningen erg lastig zijn, zoals Australie of Israel) omdat callcenters nu eenmaal wereldwijd bestaan en vaak meertalig personeel zoeken. Ik heb dus in elk land waar ik woonde zowat dezelfde job gedaan, doch voor andere bedrijven. De job is niet heel aangenaam maar zolang het mijn reizen en emigraties betaalt wil ik niet teveel klagen.

Ik woon momenteel in Berlijn, maar ben van plan weldra weer te emigreren. Aan terugkeren naar Belgie denk ik voorlopig niet, nog teveel moois te zien in de rest van de wereld en ik mis mijn geboorteland eigenlijk slechts zelden. Ik hou van het leven zonder vaste thuishaven.

goh! Een zielsverwant! Ik heb het krap lastig met overleven als kunstenaar en Leraar Engels. Zou een call center iets voor me zijn. Kan je me tips geven hoe je die jobs vindt?

Loborojo
Veteran
Veteran

30 Aug 2008, 2:29 pm

een vraagje...
Ik ben gediagnoseerd voor HF asperger, maar ik weet niet waar ik een officiële diagnosis in België kan krijgen en weet iemand of het ook al erkend is bij het ziekenfonds.

Ik zou proberen me hier in Peru het te laten vaststellen. Maar ik heb geen domicilie meer nergens in de wereld, uitgeschreven in België en dus ook bij het zieknfonds. Kan iemand me vertellen wat de correcte procedure is?

crackedpleasures
Veteran
Veteran

30 Aug 2008, 3:15 pm

Dag co-reiziger! Leuk andere zwervende mensen te ontmoeten met een passie voor het leven "on the road". Gewoon een jaarlijkse vakantie is ook niets voor mij, ik verkies emigratie!

Uitschrijven in Belgie heb ik ook gedaan. Probleem is inderdaad dat alle medicatie in mijn huidige thuisland gehaald moest worden en dan betaal je extra tenzij je een soort ziekenfonds hebt. In Duitsland heb ik dat wel, maar in Turkije en Groot-Brittannie niet en toen betaalde ik steeds volle pot voor mijn medicatie. Desondanks, hoewel ik hier ook geen echte oplossing voor heb, ben ik blij dat ik me liet uitschrijven, omdat ik wil kans maken op naturalisatie. Had ik mijn domicilie in Belgie gehouden dan had ik die kans niet gekregen.

Callcenter werk kan behoorlijk saai zijn, het is leuk voor een tijdje en misschien geschikt voor een aspie vanwege het feit dat je de klant niet echt ziet , maar na een jaartje zo een werk te doen wil je wel graag wat anders. Je zoekt gewoon naar callcenters in de wereld, in een specifiek land, en vaak is het beste op lokale fora te gaan rondvragen bij lokale bewoners. Zo vond ik ook mijn callcenter werk in Turkije. In Ierland, Groot-Britannie en Duitsland vond ik die banen via lokale interimburo's. Maar networking en raad vragen aan lokale mensen leidt je vaak tot bedrijven die je anders niet meteen had ontdekt. Ik denk dat leraar Engels echter het beste beroep is voor wie wil rondreizen, in alle uithoeken van de wereld (zelfs moeilijk te bereiken plaatsen als Siberie of Oman en Jemen) heeft men docenten Engels nodig, ik heb dit ook al overwogen (ik spreek perfect Engels want woonde 3 jaar in Ierland en UK) maar heb helaas geen leraardiploma.

Anyway, succes ermee. Leuk te zien dat nog mensen voor een reislevensstijl kiezen. Ik heb nu in 5 landen gewoond, en ga weldra nog eens emigreren. Aan teruggaan naar Belgie denk ik niet, ik hou teveel van het rondreizen. Ik wil eerst Scandinavie, Israel en Azie nog meer gezien hebben voor ik ergens wil settelen, dus de eerste jaren wil ik nog reizen, reizen en nog eens reizen :)

Crocodile
Velociraptor
Velociraptor

01 Sep 2008, 1:45 pm

crackedpleasures wrote:
Ede Gelderland of bedoel je het kleine dorpje in Zeeland nabij de Belgische grens?

In Belgie hebben we ook 2 plaatsen die Ede heten. En ook behoorlijk saaie gehuchtjes.

Ede op de ultrachristelijke Veluwe van Gelderland. Je ziet ze hier 's zondags bij rijen: zwartekousenkerkgangers. Altijd vroom lopend, met brave rokken en nette hoedjes. Ik was eens naar een bruiloft in een van die kerken: Doodsaai en tegelijk ook enigszins fascinerend; twee uur lang naargeestig, deprimerend, angstaanjagend en uitermate zwartgallig gepreek over hel en verdoemenis, en wat je krijgt van de menselijke zonden. Soms denk ik dat deze mensen sadistisch zijn; lekker anderen laten griezelen en beve, en masochistisch, omdat ze dat allemaal aan willen horen. Sommigen houden van pijn :twisted:

Loborojo
Veteran
Veteran

01 Sep 2008, 1:54 pm

Crocodile wrote:
crackedpleasures wrote:

Ede op de ultrachristelijke Veluwe van Gelderland. Je ziet ze hier 's zondags bij rijen: zwartekousenkerkgangers. Altijd vroom lopend, met brave rokken en nette hoedjes. Ik was eens naar een bruiloft in een van die kerken: Doodsaai en tegelijk ook enigszins fascinerend; twee uur lang naargeestig, deprimerend, angstaanjagend en uitermate zwartgallig gepreek over hel en verdoemenis, en wat je krijgt van de menselijke zonden. Soms denk ik dat deze mensen sadistisch zijn; lekker anderen laten griezelen en beve, en masochistisch, omdat ze dat allemaal aan willen horen. Sommigen houden van pijn :twisted:

goh, een goeie analyse voor iemand van 16..toevellig zijn we op het adult board op topic Molestation over hetzelfde onderwerp bezig...ga naar de laatste 3 paginas

Crocodile
Velociraptor
Velociraptor

02 Sep 2008, 9:32 am

Loborojo wrote:
Crocodile wrote:
crackedpleasures wrote:

goh, een goeie analyse voor iemand van 16..toevellig zijn we op het adult board op topic Molestation over hetzelfde onderwerp bezig...ga naar de laatste 3 paginas

Spottend bedoeld zeker :wink:

Loborojo
Veteran
Veteran

02 Sep 2008, 9:38 am

Nee, absoluut niet, Ik denk niet dat ik al zo ver stond met analyses toen ik 16 was...tussen haakjes ben je naar de molestation topic geweest?

crackedpleasures
Veteran
Veteran

02 Sep 2008, 2:01 pm

Ik ben zelf nooit religieus geweest al zijn mijn meeste familieleden dat wel. Toen ik 6 was, discussieerde ik met enkele volwassenen over Jezus en de Bijbel en besloot ik me atheist te beschouwen. Tot op de dag van vandaag nog steeds hetzelfde standpunt, al heb ik wel respect voor ieders keuze. Gebedsgebouwen bezoek ik enkel als toeristische attractie, niet voor religieuze doeleinden, als niet-gelovige hoef ik die mensen die wel geloven niet te gaan storen in hun geloofsbelijdenis. Ik heb wel eens 1x een begrafenis bijgewoond uit respect voor de familie maar die priester was zo een hypocriet in hetgeen hij preekte dat ik besloten heb voortaan ook aan begrafenissen en bruiloften te verzaken. Nu ja, nu ik in het buitenland woon kan ik daar sowieso niet echt meer naartoe, maar ik zou het ook niet meer echt zien zitten.

Ik heb toen ik in Belfast woonde wel eens een joodse gebedsessie bijgewoond. Ik ben niet gelovig maar ken de rabbijn van Belfast via-via en hij had me eens uitgenodigd voor een babbel na de mis. Ik was iets te vroeg en kon vanop afstand de boel een beetje volgen. Best levendig, en met veel gezang, heel anders dan een christelijke gebedsessie. PS dit was een orthodox joodse rabbijn.

Crocodile
Velociraptor
Velociraptor

03 Sep 2008, 7:25 am

Loborojo wrote:
Nee, absoluut niet, Ik denk niet dat ik al zo ver stond met analyses toen ik 16 was...tussen haakjes ben je naar de molestation topic geweest?

Zag ik niet staan, zo gauw, ik keek bij ''religie en filosofie''. Ik had niet veel tijd meer, maar zal nog eens kijken.

bartje
Emu Egg
Emu Egg

10 Sep 2008, 12:28 pm

ja ook een nederlander

ik ben Bart 25 jaartjes jong en heb de diagnose asperger
leuk dat er in zo'n grote community nog een boel nederlanders zitten

Bart

Asterisp
Veteran
Veteran

10 Sep 2008, 2:04 pm

Welkom Bartje!
Er zitten hier behalve Nederlanders ook nog een aantal Belgen en wat mensen uit andere landen die ook het Nederlands beheersen. Dus een gemengd gezelschap.