Dag co-reiziger! Leuk andere zwervende mensen te ontmoeten met een passie voor het leven "on the road". Gewoon een jaarlijkse vakantie is ook niets voor mij, ik verkies emigratie!
Uitschrijven in Belgie heb ik ook gedaan. Probleem is inderdaad dat alle medicatie in mijn huidige thuisland gehaald moest worden en dan betaal je extra tenzij je een soort ziekenfonds hebt. In Duitsland heb ik dat wel, maar in Turkije en Groot-Brittannie niet en toen betaalde ik steeds volle pot voor mijn medicatie. Desondanks, hoewel ik hier ook geen echte oplossing voor heb, ben ik blij dat ik me liet uitschrijven, omdat ik wil kans maken op naturalisatie. Had ik mijn domicilie in Belgie gehouden dan had ik die kans niet gekregen.
Callcenter werk kan behoorlijk saai zijn, het is leuk voor een tijdje en misschien geschikt voor een aspie vanwege het feit dat je de klant niet echt ziet , maar na een jaartje zo een werk te doen wil je wel graag wat anders. Je zoekt gewoon naar callcenters in de wereld, in een specifiek land, en vaak is het beste op lokale fora te gaan rondvragen bij lokale bewoners. Zo vond ik ook mijn callcenter werk in Turkije. In Ierland, Groot-Britannie en Duitsland vond ik die banen via lokale interimburo's. Maar networking en raad vragen aan lokale mensen leidt je vaak tot bedrijven die je anders niet meteen had ontdekt. Ik denk dat leraar Engels echter het beste beroep is voor wie wil rondreizen, in alle uithoeken van de wereld (zelfs moeilijk te bereiken plaatsen als Siberie of Oman en Jemen) heeft men docenten Engels nodig, ik heb dit ook al overwogen (ik spreek perfect Engels want woonde 3 jaar in Ierland en UK) maar heb helaas geen leraardiploma.
Anyway, succes ermee. Leuk te zien dat nog mensen voor een reislevensstijl kiezen. Ik heb nu in 5 landen gewoond, en ga weldra nog eens emigreren. Aan teruggaan naar Belgie denk ik niet, ik hou teveel van het rondreizen. Ik wil eerst Scandinavie, Israel en Azie nog meer gezien hebben voor ik ergens wil settelen, dus de eerste jaren wil ik nog reizen, reizen en nog eens reizen
(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)
"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)