Page 9 of 31 [ 482 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 31  Next

bartje
Emu Egg
Emu Egg

11 Sep 2008, 12:03 pm

nou laten we hopen dat we van elkaar kunnen leren.

Bart

d1ng0d0g
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

25 Sep 2008, 7:40 am

Heel erg nieuw hier, heel erg Nederlands.

crackedpleasures
Veteran
Veteran

26 Sep 2008, 6:07 am

Hoi en welkom!

Waar in Nederland kom je vandaan? Ik groeide op in de buurt van Gent, Belgie, een uurtje van de Nederlandse grens (Breda is niet zo heel ver weg en Terneuzen is erg dichtbij)

welkom en veel plezier op Wrong Planet :!: :)

(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)

crackedpleasures
Veteran
Veteran

26 Sep 2008, 6:13 am

Loborojo, ik vergat je te vragen... welke 6 talen spreek je? Ik neem aan naast Nederlands en Engels (heb je al bewezen hier) dat je ook Spaans spreekt aangezien je in Peru woont?

Ikzelf spreek alledrie de landstalen van Belgie (ja, wij hebben DRIE talen, ook Duits is officieel erkend) en Engels. Ik ga weldra beginnen met Tsjechische lessen voor mijn werk, maar vanwege mijn Midden Oosterse dromen wil ik vooral heel graag Arabisch of Hebreeuws leren. Ik weet niet goed waar te beginnen echter, ik wil het gerust online leren (ik heb Israelische vrienden en Arabische vrienden, eens ik de basis begrijp kan ik met hen oefenen door in hun taal te gaan schrijven in de emails) maar ik weet niet welke online site Hebreeuwse of Arabische lessen geeft. Ik ken enkel hebrewonline.com maar die is best duur en ik wil liever een gratis site of toch een site die ik gratis kan proberen om dan pas te betalen eens ik merk dat het echt helpt om de taal te leren. Gewone cursussen (niet online) zijn niet eenvoudig te vinden omdat Arabische lessen of Hebreeuwse lessen minder gevraagd worden dan pakweg cursussen Spaans of Italiaans.

lemon
Veteran
Veteran

26 Sep 2008, 7:29 am

Loborojo wrote:
een vraagje...
Ik ben gediagnoseerd voor HF asperger, maar ik weet niet waar ik een officiële diagnosis in België kan krijgen en weet iemand of het ook al erkend is bij het ziekenfonds.

Ik zou proberen me hier in Peru het te laten vaststellen. Maar ik heb geen domicilie meer nergens in de wereld, uitgeschreven in België en dus ook bij het zieknfonds. Kan iemand me vertellen wat de correcte procedure is?

een diagnose voor het autisme spectrum zou in Antwerpen het Augustinus ziekenhuis zijn, heb ik gehoord.

ben mogelijk zelf van plan om ernaar toe te gaan, maar dat is nog niet gebeurd (ik ben eigenlijk in Luik aan een diagnose begonnen,
maar ik vind dat maar ne rare psycholoog, heel verbaal en laat weinig van zich horen)
en nee, denk niet dat het ziekenfonds daar iets mee te maken heeft, vermits Asperger's geen ziekte is
zelf woon ik in Wallonië, dus weet ik weining van Vlaamse regelingen en hier heeft men nog nauwelijks gehoord van het Asperger's syndroom

je website ziet er knap uit (misschien iets te veel falussen naar mijn smaak, maar zeer interessant en origineel materiaal, kleur, composities ! ! ja ik klink raar in 't nederlands :roll: precies een juffrouw, maar ja dat ben ik dan ook :lol: taaljuf en ook schilder)

daAn
Hummingbird
Hummingbird

29 Sep 2008, 10:19 am

Ik ben Nederlander *zwaait*

Asterisp
Veteran
Veteran

30 Sep 2008, 2:52 am

Welkom daAn!

Weer een Nederlander erbij...
Hopelijk bevalt het je op de WrongPlanet en heb je er ook nog wat aan.

In dit topic vind je wat specifiek Nederlandse dingetjes of gewoon mensen die zich een keer niet in het Engels willen uitdrukken.

Wat valt er verder nog te vertellen? Tja, dat hangt ook van je vragen af.

lemon
Veteran
Veteran

30 Sep 2008, 5:52 am

nog een website die ik net vond voor belgië (zowel nederlandstalig als franstalig)

http://www.participate-autisme.be/go/fr/about.cfm

Darc
Butterfly
Butterfly

04 Oct 2008, 8:50 pm

*Is ook Nederlands*

Loborojo
Veteran
Veteran

05 Oct 2008, 12:33 am

lemon, bedankt voor de website...'k vind het raar dat ze dat in Belgie nog niet zouden kennen. 't Is geen ziekte maar wel een syndroom en voor andere syndroom zijn er ook mutualiteits tussenkomstne toch. Niet dat ik daar veel van zal kunnen genieten. Ik heb nergerns ter wereld een domicilie. In 2005 ben ik in Bolivie mijn ID en rijbewijs verloren en om een copie van mijn rijbewijs en ID te recupereren zou ik me opnieuw moeten domicilieren in Belgie.

Ja falussen, maar dat leg ik ook uit he op mijn site...ik laat me inspireren door fallische culturen

Loborojo
Veteran
Veteran

05 Oct 2008, 12:42 am

crackedpleasures wrote:
Loborojo, ik vergat je te vragen... welke 6 talen spreek je? Ik neem aan naast Nederlands en Engels (heb je al bewezen hier) dat je ook Spaans spreekt aangezien je in Peru woont?

Ikzelf spreek alledrie de landstalen van Belgie (ja, wij hebben DRIE talen, ook Duits is officieel erkend) en Engels. Ik ga weldra beginnen met Tsjechische lessen voor mijn werk, maar vanwege mijn Midden Oosterse dromen wil ik vooral heel graag Arabisch of Hebreeuws leren. Ik weet niet goed waar te beginnen echter, ik wil het gerust online leren (ik heb Israelische vrienden en Arabische vrienden, eens ik de basis begrijp kan ik met hen oefenen door in hun taal te gaan schrijven in de emails) maar ik weet niet welke online site Hebreeuwse of Arabische lessen geeft. Ik ken enkel hebrewonline.com maar die is best duur en ik wil liever een gratis site of toch een site die ik gratis kan proberen om dan pas te betalen eens ik merk dat het echt helpt om de taal te leren. Gewone cursussen (niet online) zijn niet eenvoudig te vinden omdat Arabische lessen of Hebreeuwse lessen minder gevraagd worden dan pakweg cursussen Spaans of Italiaans.

Spaans, Portugees, Frans, een autodidactisch basis of iets meer dan dat Duits (lezen kan ik redelijk, schrijven minder), een basisch Thais, enkele flarden van zinnen Hindi.
Ik versta wat Italiaans...

Ik heb nu als 20 brieven geschreven naar verschillende jobs voor Engels TEFL leraar, heb mijn certificaat, maar bijna niemand reageert. ALs ze al lezen dat ik uit Belgie kom en mijn leeftijd (49) reageren ze al niet denk ik. Niettegenstaande mijn ervaringen willen ze altijd een Amerikaans, Canadees, native paspoort. Kon ik een job als tolk vinden, beter betaald denk ik, maar nu zit ik al zolang te kniezen omdat ik geen werk vind naast mijn kunstenaarswerk waar ik niet kan van leven.

Ik hoop dat ik nog weg kan uit peru,,,nog een maand of 2 reizen, het land in he tnoorden bezoeken en dan misschien naar China waar ze niet zo moeilijk doen ivm met nationaliteit.
Voor hebreeuws of Arabisch kan je ook bij assimil terecht...sans peine 8)

Ik had niet in de gaten dat er zal zoveel post stond voor mij hier...

oblio
Veteran
Veteran

Location: 1 Observatree Close, Pointless Forest, Low Countries

05 Oct 2008, 3:57 am

MissConstrue wrote:
Hallo!

No?:roll:

hallo Miss C! Jij hier? Yes?

may your god forgive you

crackedpleasures
Veteran
Veteran

05 Oct 2008, 10:09 am

Loborojo wrote:
crackedpleasures wrote:

Spaans, Portugees, Frans, een autodidactisch basis of iets meer dan dat Duits (lezen kan ik redelijk, schrijven minder), een basisch Thais, enkele flarden van zinnen Hindi.
Ik versta wat Italiaans...

Ik heb nu als 20 brieven geschreven naar verschillende jobs voor Engels TEFL leraar, heb mijn certificaat, maar bijna niemand reageert. ALs ze al lezen dat ik uit Belgie kom en mijn leeftijd (49) reageren ze al niet denk ik. Niettegenstaande mijn ervaringen willen ze altijd een Amerikaans, Canadees, native paspoort. Kon ik een job als tolk vinden, beter betaald denk ik, maar nu zit ik al zolang te kniezen omdat ik geen werk vind naast mijn kunstenaarswerk waar ik niet kan van leven.

Ik hoop dat ik nog weg kan uit peru,,,nog een maand of 2 reizen, het land in he tnoorden bezoeken en dan misschien naar China waar ze niet zo moeilijk doen ivm met nationaliteit.
Voor hebreeuws of Arabisch kan je ook bij assimil terecht...sans peine 8)

Ik had niet in de gaten dat er zal zoveel post stond voor mij hier...

Assimil? Ik snap m niet helemaal :)

He, net je site bekeken. Je komt verdorie uit Aalst? Ik heb jarenlang in een grijs voorstadje van Aalst gewoond, al ben ik geboren in Gent. Maar ik ken Aalst dus wel heel goed, heb er jarenlang vlakbij gewoond. Ook Zottegem, Dendermonde (de thuisstad van het "Ros Ballatum" :twisted: ), Ninove etc: heel veel tijd doorgebracht (of tijd verloren, afhankelijk hoe je het bekijkt). Mijn memoires van Aalst zijn vooral de bibliotheek waar ik veel vrije tijd doorbracht, het stadion van "den Iendracht", de grote markt met de "zwarte man" standbeeld, ...

Over je situatie ivm je pas... Ik ben ook uitgeschreven in Belgie, en ik weet niet precies hoe de situatie zit in jouw geval. Maar ik ben meermaals mijn pas kwijtgespeeld na mijn emigratie :oops: en mij heeft de ambassade toch steeds kunnen helpen. Ik moet wel zeggen: in de eerste 3 landen waar ik gewoond heb sinds ik Belgie verliet, heb ik me gedomicilieerd in de lokale ambassade. Land nr 4 was Duitsland en daar deed ik me de moeite niet meer om me aan te melden bij de ambassade. Mijn domicilie is dus denk ik nog in Istanbul op papier, omdat dat de laatste woonplaats is waar ik me had aangemeld bij de autoriteiten en ambassade. Volgens mij zal jouw officiele adres het laatste land zijn waar je gedomicilieerd was. In geval je nooit jezelf gedomicilieerd had bij een ambassade over de grens, is het iets anders qua situatie en moet je voor een nieuwe pas allicht naar Belgie.

Maar ik zou het voor de ziekenfondsen en Vlaams Fonds etc niet doen. Wie niet in Belgie gedomicilieerd is, is bij mijn weten niet in aanmerking komend voor een bijdrage of budget. Ik heb het destijds zelf aangevraagd en dit was het (al dan niet juiste) antwoord dat ik kreeg. En me terug domicilieren in Belgie doe ik principieel niet, ik maakte de keuze te vertrekken en wil graag voor naturalisatie in aanmerking komen eens ik ergens lang genoeg verblijven zou, dus inschrijven in Belgie is iets dat voor mij principieel geen optie is. Indien je er zelf geen probleem mee hebt als je officiele adres in Belgie is, ligt de situatie anders.

Ik heb mijn officiele diagnose in Noord Ierland laten overdoen en mijn psychologe verzekerde me dat die diagnose internationaal erkend is, zodat ik in mijn volgende haltes niet steeds nieuwe diagnoses zou moeten laten maken. Indien dit correcte info is, dan zou je je in eender welk land kunnen laten diagnoseren en daarmee in elk ander land dat de diagnose erkent om steun vragen.

d1ng0d0g
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

09 Oct 2008, 6:04 am

Ik ben Nederlander. Gisteren de zo goed als officiele diagnose ontvangen.

Verder ben ik dertig, man en woonzaam in de Achterhoek.

Asperger, ADD en een depressie. Nou kan ik de een of andere curses doen die me meer informatie kan geven, maar daar heb ik eingelijk geen behoefte aan omdat zoiets met "partner" of "buddy" moet gaan, maar ik heb in de buurt waar ik woon eigenlijk niemand zitten die daaraan voldoet. Dus ik zie die cursus al niet zo zitten. Verder is deze op een donderdag ochtend en hoewel ik dus over drie weken op mijn een-na-laatste werkdag zit, wil ik dat eigenlijk ook niet doen.

Voor de depressie wordt mij aangeraden om aan anti-depressiva te beginnen, maar ook dat zie ik niet zo zitten, omdat die dingen met regelmaat ingenomen moeten worden en dat gaat ook al lastig. En ik heb niet zulke leuke dingen gehoord over anti-depressiva.

Verder staat er een periode van werkeloosheid voor de boeg, aangezien mijn contract afloopt op het einde van deze maand, en ik geen ander werk heb (ik ben zoekende). Nou is deze diagnose bijna een verklaring waarom ik zoveel moeite heb met het vinden van werk (buiten het punt dat ik geen diplomas heb, muv een VWO diploma).

Nu wou ik eigenlijk graag deze vraag stellen, weet iemand hoe het zit met uitkeringen, toelagen, enzovoort als je met Aspergers in de bijstand terecht komt ?

Daran
Veteran
Veteran

09 Oct 2008, 7:26 am

d1ng0d0g wrote:
Nu wou ik eigenlijk graag deze vraag stellen, weet iemand hoe het zit met uitkeringen, toelagen, enzovoort als je met Aspergers in de bijstand terecht komt ?

Met een officiele diagnose Asperger (of een andere autisme diagnose) wordt vaak een Wajong uitkering toegekend omdat de handicap immers al als kind aanwezig was.
Met een Wajong kun je ook werken, dan moet je een deel van de uitkering inleveren. Je kunt zelfs vanuit het UWV begeleiding krijgen in je werk mocht je daar behoefte aan hebben. Ook begeleiding bij het vinden van een (andere) baan behoort tot de mogelijkheden. Althans zo heb ik het begrepen.

Asterisp
Veteran
Veteran

09 Oct 2008, 3:09 pm

met de officiele diagnose in de hand en zoveel mogelijk gerelateerde documentatie contact opnemen met het UWV. Daar kun je dan de procedure opstarten voor een WAJong uitkering.

Kom je dan niet als 'arbeidongeschikt' door de keuring en krijg je geen WAJong, probeer dan in elk geval een status 'arbeidshandicap' te krijgen. Je kunt dan hulp krijgen bij het zoeken van een baan en je potentiele werkgever hoeft dan niet alle sociale lasten te betalen.

Maar in elk geval bij het UWV moet je wezen.