Page 10 of 31 [ 482 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 31  Next

Loborojo
Veteran
Veteran

09 Oct 2008, 5:09 pm

hoe zit dat voor Vlaanderen??

lemon
Veteran
Veteran

13 Oct 2008, 1:58 am

Loborojo wrote:
lemon, bedankt voor de website...'k vind het raar dat ze dat in Belgie nog niet zouden kennen. 't Is geen ziekte maar wel een syndroom en voor andere syndroom zijn er ook mutualiteits tussenkomstne toch.

ik denk niet dat iemand met asperger's werkonbekwaam is, maar ik denk dat we wel moeilijkheden hebben.

persoonlijk zou ik het fijn vinden moest er een soort van begeleiding bestaan, hulp die naar autistisch noden gericht is,
want met gewone mensen gaan praten over werk zoeken is onmogelijk omdat zij meestal niets weten over autistische moeilijkheden.
wat ik wel gehoord heb is dat men met een diagnose 66% gehandicapt verklaard kan worden, wat zou betekenen dat men niet eenvoudig een toelage kan geweigerd worden. (ik weet niet of daarvoor ook begeleiding voorzien is)
zelf ben ik meer dan tien jaar werkeloos geweest, met uitkering, fijn vind ik dat niet, heb mij veel nutteloos gevoeld.
de laatste jaren ben ik terug gaan studeren, en heb zelf ook les gegeven, daar blijk ik redelijk goed in.
voor het moment ben ik terug een paar maanden werkeloos, ben nu aan het werken aan illustraties (omdat dat eigenlijk is wat ik al meer dan 10 jaar doe, maar zonder te publiceren, gewoon altijd maar perfectioneren en niet goed weten hoe ik contacten moet leggen. ik krijg misschien hulp van een paar familiefans nu)

Loborojo wrote:
Niet dat ik daar veel van zal kunnen genieten. Ik heb nergerns ter wereld een domicilie. In 2005 ben ik in Bolivie mijn ID en rijbewijs verloren en om een copie van mijn rijbewijs en ID te recupereren zou ik me opnieuw moeten domicilieren in Belgie.

dan ben je misschien ook je recht op uitkering verloren?
ik weet niet waar je nu bent (in belgië?) , maar de 25ste october is er in Brussel een congres over autisme, daar zou je misschien wel mensen kunnen vinden die je kunnen inlichten. (info staat op die website van participate)

Loborojo wrote:
Ja falussen, maar dat leg ik ook uit he op mijn site...ik laat me inspireren door fallische culturen

het lijkt me anders wel dat je al serieus wat geëxposeerd hebt en zo, ik denk dat mensen het enerzijds als een taboe beschouwen maar anderzijds ook wel graag hebben dat iemand het onderwerp opent. (alleen naar kinderen toe, zijn er wel grenzen in onze cultuur)
in Amsterdam zijn de mensen precies nogal dol op het uitbeelden van het blote lichaam, heb je daar ook geëxposeerd? (het woord 'expositie lijkt me plots zo grappig, als je er een S aan toevoegt :lol:)

wat doe je zoal om in je levensonderhoud te voorzien?

Loborojo
Veteran
Veteran

13 Oct 2008, 7:21 am

Tussen 1997 en 2008 heb ik Engelse en 1 keer Franse les gegeven in Azië en Z America, Sinds 2006 heb ik nu een TEFL certificaat (Teaching English as Foreign Language). Maa soms krijg ik de job niet of geen antwoord en dna denk ik dat het aan mijn leeftijd ligt en aan het feit dat ze steeds een native speaker willen van Engelssprekende landen.
Ik vertrek nu binnen 8 dagen naar Ecuador overland van Peru naar Ecuador om er 400$ per maand te verdienen waarvan ik nog 60$ moet uitgeven voor een dubbele kamer. het is niet veel, ik weet het, maar de ervaring is ook belangrijk, ik ga ook als vrijwilleger na mijn uren met Indianen en straatkinderen werken. In Europa werken zal niet gaan, overal vragen ze een uniefdiploma en dat heb ik niet. Ik vraag me soms af heo lang ik nog zal aanvaard worden, want ik las dat eens over de 50 het moeilijker wordt om een job te krijgen. Ik heb ook andere jobs gedaan zoals tourleader, maar dat liep slecht af..communicatieprblemen! En toen wist ik nog niet waar dat aan lag. Nee heb nooit gexposeerd in A'dam.

omega
Pileated woodpecker
Pileated woodpecker

15 Oct 2008, 6:30 pm

Ik heb het reeds eerder gemeld denk ik, maar ik ben dus nog steeds Nederlands.

crackedpleasures
Veteran
Veteran

16 Oct 2008, 1:18 pm

Loborojo, wat bedoelde je met die Arabisch Hebreeuwse lessen bij wie ik daarvoor terecht kon (zie vorige pagina in dit topic). Ik snap je opmerking niet helemaal, maar zou heel graag die talen leren dus info is welkom.

Voorts... Toen ik Belgie verliet vertelde men me dat als ik me liet uitschrijven ik mijn recht op uitkering verloor in Belgie. Ik had wel recht op uitkering toen ik in Noord Ierland woonde, omdat binnen de EU vaak dezelfde voordelen gelden voor inwijkelingen uit een ander EU land. Maar in Peru ligt dat anders want dat is buiten de EU... Mogelijks moet je je voor uitkering terug in Belgie domicilieren. Ik heb er ooit eens aan gedacht zelf maar wil het nog steeds niet, voor mij was emigreren altijd mijn grote droom en nu ik die gerealiseerd heb is het emotioneel gewoon beter aanvoelend dat mijn domicilie in het buitenland staat. Ik ben nu tijdelijk in Tsjechie en naar verluid kan ik als EU burger hier voordelen krijgen, dus misschien ga ik me hier wel aanmelden bij de ambassade om hier een domicilie te krijgen en dan die budgetten te krijgen. Maar terug domicilieren in Belgie, financieel voordeel of niet, is voor mij om emotionele redenen geen optie. Indien jij er echter geen moeite mee hebt om officieel in Belgie te wonen, dan is het zeker het overwegen waard.

(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)

Loborojo
Veteran
Veteran

16 Oct 2008, 1:24 pm

crackedpleasures wrote:
Loborojo, wat bedoelde je met die Arabisch Hebreeuwse lessen bij wie ik daarvoor terecht kon (zie vorige pagina in dit topic). Ik snap je opmerking niet helemaal, maar zou heel graag die talen leren dus info is welkom.

Voorts... Toen ik Belgie verliet vertelde men me dat als ik me liet uitschrijven ik mijn recht op uitkering verloor in Belgie. Ik had wel recht op uitkering toen ik in Noord Ierland woonde, omdat binnen de EU vaak dezelfde voordelen gelden voor inwijkelingen uit een ander EU land. Maar in Peru ligt dat anders want dat is buiten de EU... Mogelijks moet je je voor uitkering terug in Belgie domicilieren. Ik heb er ooit eens aan gedacht zelf maar wil het nog steeds niet, voor mij was emigreren altijd mijn grote droom en nu ik die gerealiseerd heb is het emotioneel gewoon beter aanvoelend dat mijn domicilie in het buitenland staat. Ik ben nu tijdelijk in Tsjechie en naar verluid kan ik als EU burger hier voordelen krijgen, dus misschien ga ik me hier wel aanmelden bij de ambassade om hier een domicilie te krijgen en dan die budgetten te krijgen. Maar terug domicilieren in Belgie, financieel voordeel of niet, is voor mij om emotionele redenen geen optie. Indien jij er echter geen moeite mee hebt om officieel in Belgie te wonen, dan is het zeker het overwegen waard.

Er zijn altijd talencursussen geweest uitgebracht met cassetten en boeken bekend als Assimil.
Nee ik heb geen enkel behoefte emotioneel of spiritueel om in België te wonen, maar geen enkel ambassade buiten de EU heeft me willen inschrijven.

Het consulaat in Thailand had me gezegd om me in te schrijven bij hen moest ik me in België uitschrijven, wat ik deed, maar toen trok ik naar Brazilë en ging daar naar de ambassade en die namen mijn dossier op en stuurden het naar Sao Paulo consulaat. ik dacht dat alles in kannen en kruikken was tot ik mijn paspoort, ID, rijbewijs in La Paz verloor en nu kan ik geen duplicaten krijgen (probeerde vorig jaar toen ik in België was) omdat ik geen domicilie meer heb. Dus dat valt dik tegen...

crackedpleasures
Veteran
Veteran

17 Oct 2008, 4:38 am

Als je laatste domicilie in Thailand was (?) vrees ik dat je bij de Belgische ambassade in Thailand moet aankloppen. Bureaucratie ... Ikzelf ben in theorie nog altijd gedomicilieerd in Istanbul al ben ik intussen al 2x terug geemigreerd (eerst naar Duitsland en nu de voorbije weken naar Tsjechie)

(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)

UndercoverAlien
Veteran
Veteran

08 Dec 2008, 3:46 pm

een en al nederlands hier =)

Asterisp
Veteran
Veteran

09 Dec 2008, 1:45 pm

lithium wrote:
zijn er ook mensen uit de regio Den Helder, of dan tenminste noord holland noord

Kom een enkele keer in de regio voor mijn werk, maar dan houdt het op. Helaas...

Lord_Doku
Butterfly
Butterfly

15 Dec 2008, 11:12 am

Ik ben ook NL, en ik woon in het mooie Amsterdam :)

lemon
Veteran
Veteran

27 Dec 2008, 10:18 am

welkom lord doku
en prettige feestdagen!

Crocodile
Velociraptor
Velociraptor

01 Jan 2009, 5:44 am

Ik bezoek graag WP, liever dan veel Nederlandse fora. Het valt me op dat Amerikanen zich over het algemeen positiever uiten dan veel Nederlanders met betrekking tot autisme. De algemene opvatting in Nederland is veel meer gericht op het feit dat autisme problemen met zich mee kan brengen, zoals in sommige gevallen uiterst zwakke sociale vaardigheden, of obsessies. Mijn moeder houdt me voor achterlijk; Gisteravond, met Oud&Nieuw, liet ik de hond nog een keer uit, die wegrent van vuurwerk. Ze vroeg me daarom het te vragen aan iemand die op het punt zou staan vuurwerk of rotjes af te steken om dit nog even te laten wachten, of de bezigheid te staken. Toen ik antwoordde dat dit mij tamelijk wiedes leek, voegde ze er even later aan toe dat ik het wel beleefd moest vragen, op vriendelijke wijze. Dit riep een grote ergernis in me op: Denkt ze nou echt dat ik tegen iemand iets zeg in de trant van ''Laat dat, vuile klerelijer die je bent of anders steek ik je overhoop''? Hierop zei ik dat ook in mijn irritatie dat ze me hoop ik toch niet echt helemaal voor zwakzinnig houdt. Haar respons was dat ik ''niet echt handig'' was. Gewoonweg beledigend.

I GRADUATED WITH THE HIGHEST GRADES OF MY YEAR!! !! !

Jivi
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

01 Jan 2009, 6:10 am

Gelukkig nieuwjaar!!

En de beste wensen voor 2009!

Erminea
Veteran
Veteran

01 Jan 2009, 6:49 am

Crocodile wrote:
Ik bezoek graag WP, liever dan veel Nederlandse fora. Het valt me op dat Amerikanen zich over het algemeen positiever uiten dan veel Nederlanders met betrekking tot autisme. De algemene opvatting in Nederland is veel meer gericht op het feit dat autisme problemen met zich mee kan brengen.

Vind ik ook, vind ik ook.

Maar goed....

Voor een ieder die deze taal eigen is....

Een gelukkig nieuwjaar wens ik jullie. (iedereen hier op WP)

Plus een klein stukje wat de hoofdredacteur van het Algemene Dagblad schreef:

"....zie de werkelijkheid onder ogen, verban de nutteloze overdrijving en neem afscheid van de angst. Het is een destructieve gemoedsgesteldheid. Het is vaak minder koud dan het aanvoelt. We zijn meer dan ooit toe aan constructiviteit. Die wens ik u van harte toe, naast, in eerste plaats, een goede gezondheid."

lemon
Veteran
Veteran

01 Jan 2009, 9:02 am

beste wensen ! !

Erminea
Veteran
Veteran

01 Jan 2009, 9:20 am

Gij ook, Mademoiselle Lemon. En mag ik, in dit nieuwe jaar, jouw eens een compliment maken. Ik vind de kunst die je maakt echt heel erg mooi. Chapeau.