Loborojo wrote:
lemon, bedankt voor de website...'k vind het raar dat ze dat in Belgie nog niet zouden kennen. 't Is geen ziekte maar wel een syndroom en voor andere syndroom zijn er ook mutualiteits tussenkomstne toch.
ik denk niet dat iemand met asperger's werkonbekwaam is, maar ik denk dat we wel moeilijkheden hebben.
persoonlijk zou ik het fijn vinden moest er een soort van begeleiding bestaan, hulp die naar autistisch noden gericht is,
want met gewone mensen gaan praten over werk zoeken is onmogelijk omdat zij meestal niets weten over autistische moeilijkheden.
wat ik wel gehoord heb is dat men met een diagnose 66% gehandicapt verklaard kan worden, wat zou betekenen dat men niet eenvoudig een toelage kan geweigerd worden. (ik weet niet of daarvoor ook begeleiding voorzien is)
zelf ben ik meer dan tien jaar werkeloos geweest, met uitkering, fijn vind ik dat niet, heb mij veel nutteloos gevoeld.
de laatste jaren ben ik terug gaan studeren, en heb zelf ook les gegeven, daar blijk ik redelijk goed in.
voor het moment ben ik terug een paar maanden werkeloos, ben nu aan het werken aan illustraties (omdat dat eigenlijk is wat ik al meer dan 10 jaar doe, maar zonder te publiceren, gewoon altijd maar perfectioneren en niet goed weten hoe ik contacten moet leggen. ik krijg misschien hulp van een paar familiefans nu)
Loborojo wrote:
Niet dat ik daar veel van zal kunnen genieten. Ik heb nergerns ter wereld een domicilie. In 2005 ben ik in Bolivie mijn ID en rijbewijs verloren en om een copie van mijn rijbewijs en ID te recupereren zou ik me opnieuw moeten domicilieren in Belgie.
dan ben je misschien ook je recht op uitkering verloren?
ik weet niet waar je nu bent (in belgië?) , maar de 25ste october is er in Brussel een congres over autisme, daar zou je misschien wel mensen kunnen vinden die je kunnen inlichten. (info staat op die website van participate)
Loborojo wrote:
Ja falussen, maar dat leg ik ook uit he op mijn site...ik laat me inspireren door fallische culturen
het lijkt me anders wel dat je al serieus wat geëxposeerd hebt en zo, ik denk dat mensen het enerzijds als een taboe beschouwen maar anderzijds ook wel graag hebben dat iemand het onderwerp opent. (alleen naar kinderen toe, zijn er wel grenzen in onze cultuur)
in Amsterdam zijn de mensen precies nogal dol op het uitbeelden van het blote lichaam, heb je daar ook geëxposeerd? (het woord 'expositie lijkt me plots zo grappig, als je er een S aan toevoegt
)
wat doe je zoal om in je levensonderhoud te voorzien?