Hier nog een Belg. Oorspronkelijk uit Gent afkomstig, na 8 jaar buitenland teruggekeerd naar de heimat voor een paar jaar, en voorlopig gesetteld in Brussel.
Mijn passies is poëzie (ik schrijf poëzie over het leven met AS en OCD, een poging om het taboe rond de problemen enigzins te breken en mensen van hun foute stereotypes af te helpen) en constant op zoek naar podia waar poëzie optredens welkom zijn. En dat mogen voor alle duidelijkheid ook podia in de buurlanden zijn.
Daarnaast is muziek en uiteraard reizen een enorme passie, en schrijf ik graag blog artikels (al ben ik door OCD wat gehinderd om heel frequent te schrijven, tenslotte moet je een blog artikel toch wat onderbouwen en zeker als je over maatschappij, politiek en filosofie schrijft). Ik fotografeer graag maar dan vooral architectuur en landschappen eerder dan mensen, ik hou van debatten van politieke of filosofische aard, ben gek op documentaires rond cultuur/religie/reizen/politiek, en zo nu en dan lees ik ook graag een goed boek (momenteel bezig met "Wij" van Jevgeni Zamjatin, hetgeen zowat de grondlegger was van de dystopische roman. Was geschreven lang voor 1984 en Brave New World)
Ben al heel m'n leven vrijgezel maar daar probeer ik nu iets aan te doen, we zijn dus op zoek met andere woorden. Ik zoek een meisje tussen de (ideaal) 24 en 33 jaar, zonder kinderwens, met een passie voor lange gesprekken in een rustige en knusse omgeving, met sterke interesse in kunst en reizen, iemand die niet teveel volk rond zich nodig heeft maar het juist fijn vindt gezellig met ons tweetjes te zijn, romantisch type, en iemand die veel waarde hecht aan het elkaar steunen en aan trouwheid binnen de relatie.
Ik zet dit even hier neer maar misschien is een soort "vrijgezellen op zoek in Benelux" topic nuttig? Er is een "eligable hotbods" topic ergens op dit forum, maar daar zitten veel mensen bij die duizenden kilometers ver wonen en dus een eindeloos gefilter ... misschien beter een eigen topic voor Nederlandstaligen op zoek naar... ?
Muziek is enorm belangrijk in mijn leven en ik hou er van de teksten van muziek te analyseren in een poging de betekenis van songs te ontleden. Dat inspireert ook bij het poëzie schrijven.
Qua favoriete bands springen er toch enkele bovenuit: The God Machine, Sophya, Orphaned Land, Echo & The Bunnymen.
Andere bands die ik wel weet te waarderen (lange lijst en dus incompleet) : A Perfect Circle, Editors, The Smiths (de ultieme Aspie-band ?), Rush, Sophia, KLF, Manic Street Preachers, Placebo, Heather Nova, Bauhaus, HaMachshefot (een Israelische band), Natacha Atlas, ... de eigenlijke lijst is veel langer maar zo heb je een indruk.
Plaatsen waar ik hoop ooit voet te mogen zetten, mijn ultieme reisdromen: Noord Korea (ik moet gewoon zien of het even absurd is als het lijkt in de documentaires), Hong Kong, Mongolië, 1 of 2 Pacific atolls (Pitcairn, Tonga en Tuvalu lijken me het meeste ongerept en interessantst), Rusland, Armenië, Libanon, minstens 2 landen in Centraal Afrika die nog geen massatoerisme hebben (Congo, Rwanda en Uganda schieten me te binnen), de Falklands, St Helena, Vuurland, IJsland, Groenland, Nunavut (Canada).
En ja, ik weet het, als ik nog maar 2 van die dure reizen echt kan maken mag ik me al gelukkig prijzen. Maar een mens mag dromen, niet?
Voor langere verblijven trekken me Cuba en Israel heel erg aan, en ik zou ook graag 1 jaar boven de poolcirkel verblijven.
Ik denk dat daarmee zowat alles gezegd is wat enigzins van belang is. Oh ja, ik heb een zwak voor make up en excentrieke kledij en verkies die niet enkel op het podium te dragen. Ik zie niet in waarom die conservatieve kledij die je overal ziet het enige aanvaardbare zou zijn in het openbaar, een excentriek maar verzorgd ensemble geeft een beetje kleur aan het straatbeeld.
En toch deze opmerking: Afrikaans en Nederlands zijn aparte talen, wat is het nut om die in 1 topic te gooien?
(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)
"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)