CyclopsSummers wrote:
Er is ook een Belgisch lid die wat vaker post, en van wie ik vrijwel zeker weet dat hij of zij Nederlands spreekt.
Hehe, voel me aangesproken..
Ik heb een taal 'ding' en ik praat sowieso Engels thuis. Ben nu 6 jaar terug na 23 jaar in UK. Zelden ga ik op Nederlandstalige websites.
Heb ook in Amsterdam, Hengelo and Zevenbergen gewoond in m'n tijd en praat Hollands als ik in Nederland ben. En dan kan je ook nie horen dat ik Belg ben (maar je zou kunnen denken dat ik Engelstalig ben). Heb soms probemen met syntax omdat ik grotendeels in het Engels denk.
Westvlaams is mijn moedertaal zeg ik altijd. Heb ik de eerste 7 jaar van mijn leven gesproken zonder gezeur. Maar ja, is niet een geschreven taal en toen moest ik Algemeen Beschaafd Nederlands leren op school en toen ging het echt fout want ik interpreteerde het dat m'n Westvlaams niet beschaafd was en als je niet beschaafd spreekt dan ben je ook niet beschaafd
. Dikke nekken noemden ze het in dialect. Tja...
Nu erger ik me rot aan tussentaal, je zou kunnen zeggen dat ik er een psychologische allergy voor ontwikkeld heb ever since de dag dat ik ABN moest leren.
Kijk nooit naar Belgisch Nederlands gesproken op televisie. Dat nasale geeft me de kriebels.
En ik woon lekker dicht genoeg bij de grens om te luistern naar radio 2 in de auto en m'n keuken