Sorry guys, but I'l be answering the post from helles in danish. Anyway we're just talking about danish forums and things mostly localized to Denmark ...
helles wrote:
Diagnosen asperger fandtes slet ikke dengang du (og jeg) var små, og slet ikke i Danmark. Tilsyneladende er Dannark årtier efter bla. USA i disse diagnoser.
Ja, åbenbart. Jeg måtte såmænd også belære psykologen om at AS skam lå på autisme-spektret. Og det føltes
faktisk også som om jeg vidste betydeligt mere om det en han gjorde.
helles wrote:
Selv blev jeg diagnostiseret (ekspertudtalelse) tidligere i år, da var jeg 40. Det var en kæmpe lettelse at finde ud af hvorfor jeg er som jeg er, men naturligvis er der også en vis irritation over ikke at være blevet opdaget noget før.
Hvad indebærer en ekspertudtalelse ? Jeg overvejer nemlig kraftigt en af de udredninger man kan få på Autisme Centeret (i Valby tror jeg). De kan nemlig også udrede skånebehov mv.
Mit har altid været så tydeligt, at jeg faktisk blev "opdaget" allerede inden jeg startede i børnehaveklasse. Men desværre viste det sig at skolevalget (eller rettere sagt den af kommunens sundhedsplejerske anbefale skole) var et yderst uheldigt valg.
helles wrote:
Der er faktisk nogle stykker fra Danmark her på WP. Tilsyneladende så går det ikke så godt med mødestederne her i landet?
Nej, jeg har osse ledt med lys og lygte efter danske mødesteder, men jeg har kun været istand til at finde et dansk forum, hvor man skulle godkendes. Godkendelsen kom aldrig, så jeg må antage at den lå i dvale.
Kender du noget til Aspergers-foreningen?
Diagnosed
AQ=44, IQ=136