Page 2 of 3 [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Stinkypuppy
Veteran
Veteran

22 Oct 2009, 2:07 pm

bdhkhsfgk wrote:
Den vanlige pakken er kjøttet, kjøttkaker, de små pølsene jeg ikke husker navnet på, surkål og poteter, og den smaker veldig godt :D

Da jeg var i Norge (Tromsø og Hammerfest i løpet av påskeferien for tre år siden) spiste jeg kjøttkaker og poteter og brunost og mye Freia melkesjokolade. :mrgreen: Jeg liker mye å spise fisk også, så det var godt. Laks er en av favorittene mine. Oh yeah, and mashed peas! Jeg liker surkål ikke så mye, bare med (hot dogs).
Jeg kjenner ikke de vanlige påskemat i Norge...

The landscape is beautiful up there, but I was told that going to regional parks (I don't know if there is a system in Norway similar to the National Park system here in the US) is not common. Either that, or the people I visited just didn't want to do any nature-based stuff. I was also told that the people in North Norway were more vulgar, compared to the rest of the country... :roll: :lol:

xalepax
Veteran
Veteran

22 Oct 2009, 2:16 pm

bdhkhsfgk wrote:
It's the BORDER :lol:

It's hard to see the difference unless you travel some miles into each country :wink:

Jeg vet jeg bare øve spøke med deg :wink:

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

22 Oct 2009, 2:30 pm

xalepax wrote:
bdhkhsfgk wrote:
It's the BORDER :lol:

It's hard to see the difference unless you travel some miles into each country :wink:

Jeg vet jeg bare øve spøke med deg :wink:

aaaaaaaaaw, jeg viste du spøte med meg :wink:

Last edited by bdhkhsfgk on 22 Oct 2009, 2:58 pm, edited 1 time in total.

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

22 Oct 2009, 2:57 pm

Stinkypuppy wrote:
bdhkhsfgk wrote:
Den vanlige pakken er kjøttet, kjøttkaker, de små pølsene jeg ikke husker navnet på, surkål og poteter, og den smaker veldig godt :D

Da jeg var i Norge (Tromsø og Hammerfest i løpet av påskeferien for tre år siden) spiste jeg kjøttkaker og poteter og brunost og mye Freia melkesjokolade. :mrgreen: Jeg liker mye å spise fisk også, så det var godt. Laks er en av favorittene mine. Oh yeah, and mashed peas! Jeg liker surkål ikke så mye, bare med (hot dogs).
Jeg kjenner ikke de vanlige påskemat i Norge...

The landscape is beautiful up there, but I was told that going to regional parks (I don't know if there is a system in Norway similar to the National Park system here in the US) is not common. Either that, or the people I visited just didn't want to do any nature-based stuff. I was also told that the people in North Norway were more vulgar, compared to the rest of the country... :roll: :lol:

Synd du ikke var lenger sør, jeg reiste med noen oppover I landet helt til midt-området og fikk sett mange imponerende ting, men dessverre fikk jeg ikke tatt bilder, men jeg bor jo ganske langt sør, ikke langt unna Oslo, bare noen timer vekk, for i sør er det mye fjell og variasjon, ulikt langt nord, hvor det blir mer flatt og begynner å ligne på søta bror, og det er riktig at folk fra Nord-Norge er frekke, de liker å bruke ordet "hæstkok"= "Horsec*ck" til fremmede, han derre aspergeren som jeg misliker er fra Nord-Norge, jeg og en annen jeg kjenner med asperger truet ham pga hans frekke oppførsel, du vet jo dette allerede, det er latterlig at de fra Nord-Norge kalles, "Gjestfrie", det er det motsatte, så neste gang du besøker Norge, besøk alt fra midten og ned, og du vil bli mye mer fornøyd :D

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

26 Oct 2009, 3:24 pm

Jeg klarte ikke å ta så fine bilder, så hva med å søke på google?

Stinkypuppy
Veteran
Veteran

26 Oct 2009, 5:12 pm

bdhkhsfgk wrote:

Nei, du må ta bilder fordi bildene dine er bedre! :P
Hmm, jeg har mange bilder som ble tatt da jeg var på besøk i Norge, men ikke så mange bilder av naturen.

Oddly enough, when my friend in Tromsø was trying to explain the vulgarity of North Norway to me, he also used the horsec*ck example! :?

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

27 Oct 2009, 6:30 am

Stinkypuppy wrote:
bdhkhsfgk wrote:

Nei, du må ta bilder fordi bildene dine er bedre! :P

k.

It may take some time :wink:

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

26 Nov 2009, 5:13 am

Image

Image

Image

ZEGH8578
Veteran
Veteran

28 Nov 2009, 1:08 pm

xalepax wrote:
bdhkhsfgk wrote:
Go ahead :D

As you can see, Sweden and Denmark's landscapes are boring compared to mine :twisted:

Boring? To me Sweden and Norway appears the same LOL :D

Image

Image

sorry I couldnt resist...

actually, the swedish border of today has been pushed "inlands" towards norway, the landscape differences were a lot more obvious before the 1600s :(
when nearly ALL the scandinavian mountain range was within norway, and "sweden proper" (excluding finnish and lappish conquests) was almost entirely the lowlands of "svealand" and "götaland"

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

28 Nov 2009, 4:05 pm

ZEGH8578 wrote:
xalepax wrote:
bdhkhsfgk wrote:
Go ahead :D

As you can see, Sweden and Denmark's landscapes are boring compared to mine :twisted:

Boring? To me Sweden and Norway appears the same LOL :D

Image

Image

sorry I couldnt resist...

actually, the swedish border of today has been pushed "inlands" towards norway, the landscape differences were a lot more obvious before the 1600s :(
when nearly ALL the scandinavian mountain range was within norway, and "sweden proper" (excluding finnish and lappish conquests) was almost entirely the lowlands of "svealand" and "götaland"

Why speak english? :P

xalepax
Veteran
Veteran

28 Nov 2009, 4:34 pm

bdhkhsfgk wrote:
Why speak english? :P

LOOL!! Because it was a reply to ME! :P

ZEGH8578
Thanks for the info, I know nothing about borders really. Sounds like Sweden is snatching nature from you 8O

hm....Im in photo mood. Here is a photo taken entirely inside Norway Only! :D

Image

xalepax
Veteran
Veteran

28 Nov 2009, 4:47 pm

Quote:
bdhkhsfgk PostPosted: Thu Nov 26, 2009 8:13 pm

Hei bildene er vakker! Her vil jeg dele to bilder av norsk natur!

Image

Image

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

29 Nov 2009, 1:51 am

xalepax wrote:
Quote:
bdhkhsfgk PostPosted: Thu Nov 26, 2009 8:13 pm

Hei bildene er vakker! Her vil jeg dele to bilder av norsk natur!

Image

Image

Have you been to Norway?

xalepax
Veteran
Veteran

29 Nov 2009, 5:23 pm

bdhkhsfgk wrote:
Have you been to Norway?

Yes

bdhkhsfgk
Veteran
Veteran

30 Nov 2009, 2:12 am

xalepax wrote:
bdhkhsfgk wrote:
Have you been to Norway?

Yes

Where? :D

xalepax
Veteran
Veteran

01 Dec 2009, 8:06 pm

I dont know all places as it was long time ago but I rememer Oslo and Kongsvinger, I think I have been to Moss and maybe Bergen, for that I have to ask my dad lol.